8 – La chiave B non va bene – Key B does not fit

Anche la chiave B, (vedi post n. 6 ) della quale ho assottigliato il gambo e allargato il foro, entra nella toppa. L’ho coperta con un leggero strato di plastilina e ho preso l’impronta degli impedimenti.
Purtroppo, i punti dove dovrei limare passano sopra tagli già presenti nella chiave (ricordo che non si tratta di un grezzo vero e proprio ma di una vecchia chiave).

Dovrò chiedere all’officina di Fisica di tagliare la mappa della chiave e saldare un pezzo di metallo nuovo. Il problema è che per una settimana l’officina sarà chiusa… e dopo anch’io andro’ in vacanza per qualche giorno. Ah, se avessi la possibilità di saldare!

Key B (see post # 6 ) now fits into its keyway, too. I have covered it with a thin layer of plasticine and have taken the marks of the wards. Unfortunately, they overlap existing cuts in the bit of the key, thus I cannot file these marks. I must ask the Physic’s workshop to cut away the key’s bit and to weld a blank bit on the shaft. … but the workshop closes for holidays and next week I also will be away for some vacation.
I wish I had my own welding equipment !

Fulvio Fùlleri
http://www.fulviofulleri.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: